La II Trobada ACTUA de la Universitat d'Alacant reunirà 30 experts que col·laboraran de forma altruista en la creació d'empreses

Del 28 al 31 de gener, professionals i acadèmics oferiran assessorament i formació per a fomentar l’emprenedoria alacantina

Alacant, 26 de gener de 2015

Una trentena de professionals del món de l’empresa i experts de la Universitat d’Alacant (UA) col·laborarà de forma altruista com a mentors en la segona edició d’ACTUA, que organitza la Universitat d’Alacant. La trobada tindrà lloc els dies 28, 29, 30 i 31 de gener en la Facultat d’Econòmiques, situada en el campus de Sant Vicent del Raspeig.

ACTUA és una iniciativa de la Universitat d’Alacant (dins del programa ua:emprèn), en la qual participen Fundeun, Impulsa Alacant, GIPO, el Màster en Direcció i Gestió de Pimes i l’Observatori Universitari d’Inserció Laboral. Es pretén amb aquesta materialitzar les idees de negoci innovadores per a la seua implantació en el mercat amb garanties d’èxit.

Poden participar en ACTUA estudiants universitaris, especialment aquells que cursen els últims anys de carrera, màster i cursos de postgrau. També persones inscrites en les Agències de Desenvolupament Local com a cercadors actius d’ocupació i residents en la província d’Alacant que tinguen una idea de negoci i vulguen desenvolupar-la i implantar-la en el mercat. Per a formar part d’aquesta iniciativa és necessari inscriure’s prèviament en la web d’ACTUA, on està disponible tota la informació d’aquesta convocatòria.

El programa d’ACTUA inclou tallers pràctics d’aplicació immediata, conferències formatives, sessions de networking, temps per a treball en equip i per al desenvolupament de projectes o xarrades d’emprenedors d’èxit. Tots els continguts estan orientats a contribuir en el desenvolupament una idea empresarial sòlida. Enguany s’han incorporat dos nous tallers sobre presentacions eficaces i vídeo amb mòbils. També per primera vegada es demanarà als cinc projectes seleccionats que mostren un esbós de la idea empresarial que tenen.

Com participar-hi?

Es pot participar en ACTUA presentant una idea de negoci. Mitjançant dues votacions es triaran les cinc idees finalistes que caldrà desenvolupar en les sessions posteriors sota la tutorització dels mentors del programa. També es pot participar en la trobada sense presentar idees, incorporant-se al grup de treball multidisciplinari del projecte que més interesse a cada persona.

Els seleccionats podran optar al premi ACTUA-UA Emprèn o els concedits per Padima, Lealtis Abogados, SC, Impuls en Red Pack o Coffeework. ACTUA-Impulsa Alacant seleccionarà dos projectes per a la seua tutorització posterior.

Participen com a mentors una trentena de professionals i acadèmics de diverses àrees d’especialització com noves tecnologies, màrqueting o econòmica-financera.

En la primera edició d’ACTUA que va tenir lloc el 2014 es van presentar 25 idees. Els 5 projectes seleccionats van passar de ser una proposta a un projecte empresarial apte per a implantar-se en el mercat. Topotesia va ser el guanyador i continua la seua marxa empresarial en el Centre de Creació d’Empreses de la UA. Un altre dels finalistes, el projecte Gametour App, va guanyar el premi Universitat d’Alacant al millor projecte de ciència i tecnologia aplicada en els premis Noves Idees Empresarials de Fundeun, amb una dotació de 3.000€. El projecte Componente Creativo ha sigut finalista en Yuzz Alacant.

Inauguració

La inauguració oficial d’ACTUA tindrà lloc el dijous, dia 29 de gener, a les 16 hores en la sala de graus de la facultat d’Econòmiques. Hi haurà les intervencions de la vicerectora d’Estudiants, Nuria Grané, la vicerectora d’Investigació, Desenvolupament i Innovació, Amparo Navarro, el regidor de Promoció Econòmica de l’Ajuntament d’Alacant, Carlos Castillo, el president de Fundeun, Iván Sempere i el degà de la facultat d’Econòmiques, Juan Luis Nicolau.

Més informació sobre ACTUA en la web.

ACTUA2014 Foto de família de la primera edició de la trobada ACTUA celebrada en 2014 en la UA