Fernando Díaz es reuneix amb Manuel Palomar per a aprofundir en les fortaleses tecnològiques i d'ocupació de la Universitat d'Alacant

El secretari autonòmic d'Economia i Ocupació ha visitat els Serveis Tècnics d’Investigació i el Parc Científic

Alacant, 2 d'octubre de 2013

El rector de la Universitat d'Alacant, Manuel Palomar, ha mantingut aquest matí una reunió de treball amb el secretari autonòmic d'Economia i Ocupació, Fernando Díaz, per a donar-li a conèixer de primera mà les fortaleses de la institució acadèmica en matèria d'innovació, transferència i tecnologia. Díaz ha insistit en la necessitat de conèixer els avanços que estan fent les universitats en determinats camps de coneixement i recerca considerats estratègics per a fer-los arribar als principals nínxols de mercat internacionals. El rector hi ha destacat l'important paper que està jugant el Banc de Patents “per a donar a conèixer la recerca que desenvolupem” i ha insistit que “cal tenir en compte la diferència entre mà d'obra i cervell d'obra, que és el que realment podem transferir les universitats a les empreses”.

A la reunió han assistit, a més, les vicerectores d’Investigació, Desenvolupament i Innovació, Amparo Navarro; la d'Estudis, Formació i Qualitat, Cecilia Gómez i la d'Estudiants, Nuria Grané, així com la responsable de la sotsdirecció General de Promoció d'Emprenedors, María José Ortolá. Durant la aquesta, s'ha aportat documentació sobre les diferents empreses de base tecnològica amb què compta la UA, així com els diferents serveis que s'ofereixen a través d'OTRI, els Serveis Tècnics de Recerca i el futur del Parc Científic d’Alacant. A més, s'ha aprofundit en les àrees amb què compta la institució en matèria d'ocupació, la tasca emprenedora i l’ocupabilitat, com l'Observatori d'Inserció Laboral i el Gabinet d'Iniciatives per a l'Ocupació.

Després de la cita amb el rector, la comitiva ha fet una visita per les instal·lacions dels Serveis Tècnics d’Investigació, així com pel Parc Científic.