La Universitat d'Alacant obri la convocatòria de la VI edició del programa Yuzz Alacant "Joves amb talent"

El programa, de caràcter pràctic, ha contribuït al llançament d’emprenedors d’èxit com Hawkers, Disables Park, Senssai o Bookmeetings

YUZZ

Alacant. Dimecres, 4 de novembre de 2015

La Universitat d’Alacant, a través de l’Observatori d’Inserció Laboral del Vicerectorat d’Estudiants, obri la convocatòria per a la VI edició del programa YUZZ Alacant “Joves amb talent”. Per aquest programa, de caràcter eminentment pràctic, han passat els fundadors d’algunes iniciatives d’emprenedoria de gran èxit internacional, com Hawkers, dedicada a la venda d’ulleres de sol i que actualment facturen al voltant de 15 milions d’euros l’any. També han passat per Yuzz Alacant propostes com la guardonada Disabled Park, de recerca de places d’aparcament per a persones amb discapacitat; Bookmeetings, conegut portal de reserva de sales en hotels; Senssai, innovadora empresa de desenvolupament esportiu; o Mooqia, guanyadora de l’última edició i que consisteix en una plataforma de formació i selecció de personal per a les grans empreses per mitjà de l’avaluació no únicament de les competències tècniques, sinó del talent.

L’objectiu d’aquest programa, com assegura la vicerectora d’Estudiants de la UA, Nuria Grané, és “contribuir a l’èxit de projectes tecnològics de joves emprenedors d’Alacant que, en molts casos i segons ens ha mostrat aquests sis anys d’experiència, acaben convertint-se en empreses de referència”.

En aquest sentit, Nuria Grané, ha destacat la importància de “formar als nostres emprenedors perquè sàpien convertir els seus projectes en empreses competitives i capdavanteres”, i explica que es tracta de “un procés integral de tutela que continua fins a la posada en marxa dels negocis.”

El programa Yuzz és una iniciativa del Banco Santander i està coordinat a Alacant per l’Observatori d’Inserció laboral de la Universitat d’Alacant, que depèn del Vicerectorat d’Estudiants. A més, té la col·laboració d’ua:emprèn, la Fundació General de la Universitat d’Alacant, el CEEI Elx, CEEI Alcoi, Europa House, Fundeun i Impulsa Alacant. El centre de reunió de Yuzz Alacant es troba en el centre de coworking de la residència Europa House.

Requisits d’accés al programa

Els requisits d’accés al programa passen per tenir entre 18 i 31 anys, una idea de negoci de base tecnològica i relació amb la UA. El termini d’inscripció està obert fins al 30 de novembre des de la web http://yuzz.org.es/formulario/

Els seleccionats rebran durant sis mesos suport, formació i assessorament per a fer el pla de negoci a través d’una xarxa de més de 200 experts professionals que inclouen tutories personalitzades i una plataforma de treball col·laboratiu en línia, a més de formacions presencials cada dimarts.

En acabar la formació un jurat especialitzat triarà un dels projectes, que serà guardonat amb un viatge a Silicon Valley, la meca mundial d’innovació tecnològica, al costat dels millors de la resta de centres Yuzz d’Espanya. A més, el projecte guanyador d’Alacant competirà en la final nacional, amb premis que consisteixen en una dotació econòmica entre 30.000 i 10.000 euros per a la posada en marxa del seu negoci.