La Marató d’Ocupació i Emprenedoria de la Universitat de Alacant celebra la 23a edició

La fira universitària tindrà lloc el pròxim 10 de maig, des de les 9 fins a les 18 hores, en la porxada de la Biblioteca General i comptarà amb 78 estands d’empreses, associacions i serveis de la UA

L’esdeveniment oferirà també una sèrie d’activitats com conferències, taules redones, un escape room i el ‘Triatló d’Emprenedoria i Innovació Social’ que repartirà 1.500 euros en premis

Maraton 2019

Imatge d’una edició anterior de la Marató d’Ocupació i Autoocupació de la Universitat d’Alacant

Alacant. Divendres, 6 de maig del 2022

La Universitat d’Alacant celebra el pròxim dimarts 10 de maig, des de les 10 fins a les 18 hores en la porxada de la Biblioteca General, la XXIII Edició de la Fira d’Ocupació i Emprenedoria Universitària, coneguda com a Marató d’Ocupació i Emprenedoria, un esdeveniment pensat per a afavorir el contacte d’empreses, institucions i organitzacions públiques i privades amb estudiants i titulats de la Universitat d’Alacant per a oferir-los totes les possibilitats d’ocupació i pràctiques acadèmiques externes, i també informació i recursos per a la seua incorporació al món laboral.

En aquesta 23a edició de la Marató d’Ocupació i Emprenedoria participen 55 empreses, 14 associacions i 9 serveis de la Universitat d’Alacant que, mitjançant la instal·lació de llocs informatius, oferiran a les persones assistents informació sobre els requisits per a sol·licitar pràctiques o ocupació i, al seu torn, sobre les mateixes necessitats de les diferents empreses i entitats, a més de les possibilitats que hi ha per a iniciar projectes emprenedors o continuar formant-se.

Concretament, la Marató d’Ocupació i Emprenedoria, organitzada des del Vicerectorat d’Estudiants i Ocupabilitat a través del Centre d’Ocupació de la UA, «consisteix en l’exposició presencial i directa d’empreses d’àmbit nacional en un fòrum articulat en estands on estudiants i titulats poden establir contacte amb les empreses que necessiten personal qualificat i amb organismes dedicats a l’assessorament en matèria d’ocupació i emprenedoria», explica Nuria Grané, delegada de la rectora per al Centre d’Ocupació. Amb aquesta iniciativa, «la UA constitueix un marc idoni per a la difusió d’oportunitats, corroborat amb propostes d’ocupació, pràctiques i projectes emprenedors», hi afig.

Activitats

La fira arrancarà amb l’obertura dels estands de les empreses i institucions a les 9 hores, on s’iniciaran el repartiment d’informació i la recollida de currículums de les peresones participants, i l’obertura d’El Racó de l’Emprenedor, on es podran conèixer projectes emprenedors que han sorgit a la UA.

Des de les 10 fins a les 14 hores es desenvoluparà un escape room en el Centre de Coworking del Col·legi Major. En el mateix horari tindrà lloc el concurs «No Limits», però la seua ubicació serà al Bosc Il·lustrat de la UA.

A les 12 hores, tindrà lloc una taula d’experts sobre intel·ligència artificial, que es desenvoluparà a la sala multimèdia de l’edifici de Rectorat. Moderada pel director de l’Escola Politècnica Superior (EPS), Virgili Gilart, comptarà amb la participació de Fran Zaplana, de Teralco; César Escribano, d’Orizon; Luis Pla, d’Accenture; Sergio Marco, de Verne Technology Group, i Jorge Sáenz, d’Altia . Seguidament, a les 13 hores a la sala multimèdia de la Mediateca de la Biblioteca General tindrà lloc la conferència «Trabajar en Europa. Una oportunidad para iniciar tu carrera profesional», a càrrec d’Alfonso Monllor Baldó, assessor en EURES.

Com a colofó a l’esdeveniment, a les 17.30 hores tindrà lloc l'acte de clausura amb el lliurament de premis del «Triatló d’Emprenedoria Social», dotat amb tres premis de 500 euros cadascun destinats als millors projectes d’Innovació Social, d’Emprenedoria Social i de Responsabilitat Social Corporativa, que seran concedits pel Vicerectorat d’Estudiants i Ocupabilitat.

Tota la informació relativa a la iniciativa, com també l’accés a aquelles activitats que requerisquen de reserva o inscripció està disponible en la direcció web de la XXIII Edició de la Fira d’Ocupació i Emprenedoria Universitària.